Wat is nou de relatie met de titel van dit artikel? Deze hit grijpt terug op een oud gebruik om aandacht te vragen voor soldaten die dienden in andere landen, dat ze worden gemist en aan ze gedacht wordt. Sindsdien zien we deze lintjes in vele kleuren terugkomen, en worden ze door organisaties gebruikt. Nét zoals het aansprekende logo van de GDW, waarin illustrator Coert Buiting uit Amsterdam (maar met z’n ‘roots’ op de Ollandseweg) 4 aaneengesloten lintjes in verschillende kleuren als een streng met elkaar heeft verbonden.
De 19 afzonderlijke doelen worden zo samengebracht en verenigd in een kleurrijk en krachtig logo, waar menig GDW-initiatief elders in het land jaloers op is. Het logo is een duidelijk herkenbaar en onmisbaar onderdeel van de GDW, en maakt de GDW in Sint-Oedenrode daarmee welhaast een begrip. ‘Natuurlijk is de uiteindelijke opbrengst van belang’, aldus Coert, ‘maar dit initiatief van 5 jaar geleden zegt ook wat over de verbondenheid en gemeenschapszin in Rooi, ook nu nog. Da’s misschien nét zo belangrijk. Een positief geluid, dat uitnodigt om aan te sluiten en mee te doen’.
De GDW vind plaats van 9- 22 april. De opbrengst wordt zaterdag 13 mei op de het kerkplein (ivm verbouwing markt) bekend gemaakt.